Zamanında bir ilçeye atanan kaymakam çalışan elemanına "bana bir köyden herhangi bir kişiyi çağırın" diyor. Ve bir Anadolu vatandaşı geliyor. "Kaymakam bey buyurun beni emretmişsiniz." diyor. Kaymakam ise "Estağfurullah buyurun misafirimsin." diyor. Kaymakam çay ikram ediyor ve diyor ki : "Amcacım sana üç tane sorum olacak. Senin için dünyada en önemli üç şey nedir ?" diye sorar ve "Bu konuya içtenlikle cevap ver." der. Gelen kişinin ise verdiği cevap şu şekildedir : "1. Sağlığım yerinde olsun yeter. 2. Huzurum yerinde olsun yeter. 3. Kız veya erkek olsun ama hayırlı evladım olsun yeter." diye cevap verir. Kaymakam da bu cevaba karşılık der ki : "Amcacım, bu söylediklerin para olmazsa olmaz." Adam ise tekrar şu şekilde cevap verir : "Parayla saadet olmaz. Sağlığım yerinde olmazsa parayla ne yapıyım ? Huzurum yerinde olmazsa parayla ne yapıyım ? Hayırlı evladım olmazsa hem sağlığımı bozar hemde huzurumu bozar." diye cevap verir. Kaymakam yerinden kalkarak gelen adamın elinden öper şöyle der: "Amcacım, bende bundan sonra bu üç şeyi kendime kural edineceğim. Anadolu insanının saf ve temiz duyguları olduğunu bildiğim için sizden bu öğütleri almak için buraya sizi emir değil rica üzerine çağırttırdım. Her zaman başımın üzerinde yeriniz var." diyerek adamı makam aracı ile evine göndermiştir.

Buda gelecekte okuyan makam sahibi olacak gençlere ibret olsun.

Para her meslekte de, her pislikte de kazanılacağını herkes gayet iyi bilir. 

Para dürüstlüğü ve insanlığı satın alamaz.


Daha yeni Daha eski